onsdag 29. oktober 2008

Snøøøø! Snooow!

I går skrev jeg et ønske om blandt annet snø på livejournal'n min. Tydeligvis ble jeg hørt. Stabber trøtt inn på kjøkkenet hvor mine foreldre er, før de tydeligvis får litt sjokk når jeg hviner lysvåken "Det snøøøør!!". Jeg elsker snø. Forguder det. Og snø-morgenen i dag må være en av de mer koselige på flere år. Jeg bor på en topp og der er en bussholdeplass. Før den toppen hadde 7-bussen til Oslo satt seg på tverra, altså nede i bakken. Da jeg, 7.40 var der, så jeg mange snøkledde mennesker komme sakte opp mot bakketoppen. Det var litt creepy, for det kom flere og flere og alt var stille. Ingen biler - akkurat som i en film når noe har skjedd og alle strømmer ut i gata. Men for en stemning da gitt! Forundring, glede, snømennesker.(Vi overser sytingen her, ok?). Fjorårets snøbilde fordi det er så kaldt nå. Brrrrr!




Uansett. Den faller like overraskende hvert år.
Alltid kaos første dagen. Jeg undres på hvorfor:
  1. Holder ikke sommerdekk-menneskene seg hjemme i dag? Hallo, fridag med god grunn!
  2. Tenker ikke folk på at er det hvitt og kaldt så er det heeelt sikkert glatt
  3. Lue er grei ting når hvite ting daler ned (det være seg snø eller atomafall)


First snow-day today. It wasa nice, cosy and creepy feeling this morning.

6 kommentarer:

Karoline sa...

snøen kan for min del forsvinne å komme tilbake i desember.

Anonym sa...

Du er anbefalt på bloggen min:) Ta en titt;)

Camilla sa...

Jeg syntes snø er kjempe, kjempe koselig jeg :)

Anonym sa...

Oh, jeg gleder meg til snøen kommer hit, jeg.. Tihi :]

Helene sa...

Snø er helt greit, så lenge man ikke fryser og er kald :D

Morbeline sa...

Karoline: Sant nok. Det gir i hvertfall julestemning ;)

Jeanita H: Åh<3 takk

Camilla: Enighet, hurra! :)

Trude k: ;)

Helene: Tenk om snøen var som luft, bare like fin å se på og pakket lydene inn i vatt på samme måte. Iik.